Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

vrijdag, februari 13, 2009

Kinepolis

Er is was buzz rond Kinepolis en haar prijzen, zo merk ik altijd met eeuwen vertraging.

Voor wie van juiste cijfers houdt:
In januari 1999 kostte een ticket in Leuven 220 frank (5.45 euro); vandaag is dat 8 euro (+46,7%).
De consumptieindex (1996=100) stond toen op 102.96, vandaag is dat 127.99 (+24,3%).

De toegangsprijzen zijn dus niet verdubbeld, maar ook niet trager dan de index gestegen.

Er kwam ongeveer de helft bij, wat een stijging is die dubbel zo snel is als de index.

Over de kosten in de marge (wc, parking, knabbel) kan ik niets zeggen. Wel dat ik er vaker zou zitten indien hun programmatie meer in mijn meug zou liggen en ze de films langer zouden spelen. Meestal zijn ze al uit de zalen tegen dat ik er geraak.


1 Comments:

At 9:31 p.m., Anonymous Anoniem said...

SR, the voice of reason!

 

Een reactie posten

<< Home