Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

zondag, februari 08, 2009

Beangstigend

Een. Het zou met even brede verontwaardigde letters op alle voorpagina's moeten staan, maar is intussen al van de frontpage verdwenen.
"Een stagiair die in een shirt van de band Kiss kwam werken, is niet meer welkom bij het kinderdagverblijf. Zijn t-shirt met geschminkt gezicht herinnerde de ouders aan het drama in Dendermonde. [...] Yannick was nog geen uur aan de slag toen een van de ouders erg boos werd. De vader fulmineerde dat hij zijn kind niet meer naar de dagopvang zou brengen zolang Yannick er werkte en nam zijn kind prompt weer mee naar huis. Ook Yannick kon vertrekken." Je kan de wereld opsplitsen in domme mensen en niet-domme. Het is beangstigend dat de domme het voor het zeggen hebben.

[En dat terwijl er duidelijke aanwijzingen zijn dat de directrice van de Tongerse crèche haar ogen geschminkt had! Colloqueren, dat mens.]

Twee. "Ondanks een oproep van het Vaticaan weigert de Britse bisschop Richard Williamson nog steeds zijn uitspraken over het bestaan van gaskamers in de concentratiekampen in te trekken. [...] Williamson verklaart in Der Spiegel dat hij eerst de historische bewijzen wil bestuderen. 'Indien ik bewijzen vind, zal ik mezelf corrigeren. Maar dat zal tijd vragen', zo stelde hij."
Vreemd dat hij datzelfde niet zegt over zijn God.

[Opsluiten, samen met bovenvermelde!]

Drie. "Elke week gebeuren er in België twee verkrachtingen binnen de schoolmuren. Dat blijkt uit statistieken die de politie in 2007 verzamelde. [...] Seksueel geweld tussen ouders op een schoolfeest bijvoorbeeld valt hier ook onder." Nog een geluk dat de stagairs daar geen tshirts van Kiss dragen.

Waar moet dat toch naartoe met de wereld.


8 Comments:

At 3:31 p.m., Blogger maarten cannaerts said...

Ik lees bij toeval de quote of the day, die hier perfect bij aansluit:

"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."

(Bertrand Russell)

'nuff said.

 
At 4:39 p.m., Blogger Inferis said...

Ik blijf erbij: de KISS-fan had beter 2 keer nagedacht. Zo'n tshirt is geen gepaste kledij voor een kinderdagverblijf, vind ik. Ik ga ook niet werken in mijn slodderbroek die ik zo graag thuis aandoe.

De reactie van de ouder is iets anders, natuurlijk. :)

 
At 5:50 p.m., Blogger Greet said...

Ik ben het eens met Inferis, zo'n T-shirt is sowieso niet gepast als je in een kinderdagverblijf wil werken. Een beetje logisch nadenken had de jongen zijn ontslag bespaard.

 
At 8:08 p.m., Anonymous Anoniem said...

@Greet&Inferis:

Ja natuurlijk, want een peuter leest elke dag de krant en heeft de batmanfilms gezien, daarom gaat hij overstuur zijn van een t-shirt met een clowngezicht op.. Nee ff serieus?

 
At 8:16 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

Deze reactie is verwijderd door de auteur.

 
At 8:17 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

@Greet en Inferis: daar ben ik het wel mee eens. Het is als gaan solliciteren in een voetbalshortje.

Mijn verontwaardiging was (is nog altijd) gericht tegen de mensen die beter horen te weten.

"Trek iets anders aan.", had ook gekund.

 
At 11:54 p.m., Blogger Inferis said...

@stits: Zelf geen kindjes, zeker? Als ik zie dat mijn dochter van bijna 3 angstig wordt bij het kijken naar "Finding Nemo", dan lijkt met een KISS tshirt ook niet echt bevorderlijk.

En ik vind het KISS gezicht bezwaarlijk een clownsgezicht te noemen, eigenlijk.

@spons: sure, daar heb je gelijk in.

 
At 4:56 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ik vind dit t-shirt ook allesbehalve geschikt voor een kinderdagverblijf. De directie had de stagiair idd meteen moeten duidelijk maken dat zulke kledij niet gepast is. Ik heb niets tegen Kiss, maar ik kan me voorstellen dat dit beeld kinderen echt wel schrik aan kan jagen.

 

Een reactie posten

<< Home