Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

donderdag, november 19, 2009

Rechtzetting

Eerder schreven we hier dat we ons ergerden aan het gebruik van de (juiste) afkorting "m'n".

Eigenlijk heb ik me daar vergist. Het is vooral het gebruik van "men" als afkorting voor "mijn".

Zoals in mails van het genre
"Beste geachte Sponzen Ridder,

Omdat vanochtend men wekker te laat was afgelopen had ik men oefenzitting gemist en men moeder ging mij dan afzetten maar omdat men zuster rijexamen had was die te laat."


Na uw opmerkingen heb ik me neergelegd bij m'n.


2 Comments:

At 8:07 p.m., Anonymous Anoniem said...

In je voorbeeld is 'men' ontegenzeglijk fout gebruikt. Maar je moet het die persoon vergeven; het leven is al lastig genoeg als je moeder een afzetster is.

 
At 1:44 a.m., Blogger Martine said...

Wel, dat is een pak van m'n hart!

 

Een reactie posten

<< Home