Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

donderdag, november 19, 2009

Tip van de dag

Hoe red ik een spin?
Op het raam naast de ontbijttafel zit een vette kruisspin.

Dochter zegt: "Kijk paps, een spin. Ik heb ze 'Josje' genoemd."
Sponzen Vader: "Oei, zal ik ze even doodkloppen?" [noot]
Verontwaardigde dochter: "Whaat! Je gaat Josje toch niet dood kloppen?!"

Et voila.


[noot: Ik klop in werkelijkheid nooit spinnen dood wegens omdat aangezien het nuttige beesten zijn; ik zet ze wel buiten. Grote spinnen vang ik eerst in een potje.

De laatste keer was de spin zo groot dat ik er per ongeluk 3 poten afduwde, met dat potje. Maar blijkbaar kunnen die beesten wel tegen een stoot, want meer dan een week later wees de sponzen eega mij erop dat er op het plafond een spin zat... met vijf poten.
Gelukkig zonder wraakgevoelens.
Hoop ik.]


5 Comments:

At 11:45 a.m., Anonymous jokemijn said...

jouw eega neemt de moeite de poten van een spin te tellen voor ze jou roept? moedig :)

 
At 12:25 p.m., Anonymous Alcyon said...

Cfr infra ipv supra?

Naar het schijnt gaan die grote harige huisspinnen buiten toch dood, omdat ze niet kunnen concurreren met het gespinte buiten. 'k Ben er niet zeker van; als het niet moet, kom ik niet in de buurt van kobben...

 
At 4:39 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

Klopt!

 
At 10:47 p.m., Anonymous tre cime di lavaredo said...

Dus als de ecologische visie van Alcyon klopt is het eigenlijk beter om de spin meteen te doden en wel om twee redenen: 1. zo sterft te spin buiten geen langdurige hongersdood 2. zo wordt de ecologische niche van de buitenspin niet bedreigd... ofwel sluit je gewoon de ogen en wandel je verder als je de spin ziet, lijkt mij ethisch gezien precies het gemakkelijkste :)

 
At 1:47 a.m., Blogger Martine said...

Zolang ze ergens in een hoekje blijven zitten en niet tussen mijn lakens kruipen is het voor mij ok.

 

Een reactie posten

<< Home