Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

maandag, mei 14, 2007

Leven - sociaal

Aan de snelheid waarmee ik een stok opvang en doorgooi, concludeer je meteen hoe onwaarschijnlijk druk mijn sociaal leven moet zijn.

Niet dus. Hoe geef je een je sociaal leven een paar nieuwe impulsen?

De evidente antwoorden zijn uiteraard: stap in een vereniging of verhuis naar de rosse buurt.

Als nieuwe tips kan ik daarbij enkel toevoegen:
* koop een hond; zoals je hier al vaker las, is een pluizig beest niet alleen een onwaarschijnlijke chick-magnet, het brengt ook vele conversaties op gang met alle kinderen en bejaarden uit de buurt. Voor je het weet, ben je geïntegreerd in de buurt.
* delegeer je sociale leven; koop kinderen. Die gaan naar school, komen thuis met vriendjes, die op hun beurt weer ouders hebben. Voor je het weet heb je weer een sociaal leven.
* soigneer uw vrienden een beetje; zo evident als het is tijdens je studententijd, zoveel moeite kost het onderhouden van vriendschappen nadien. Tijd, weet u wel.

Veel meer expertise heb ik echter in het veld van "tips om je sociaal leven efficiënt de nek om te wringen".
* koop kinderen; wanneer je uiteindelijk uitgeput in je zetel kwakt, lijkt een sociaal leven wel een héle hoop moeite te kosten
* werk hard; zo heb je geen tijd meer over. Ik heb toevallig het genoegen om enkele van mijn collega's als vrienden te mogen beschouwen. Maar dat is uitzonderlijker dan het lijkt.
* probeer het weekend nuttig te besteden; vooraleer alle klusjes eindelijk zijn opgeknapt, zijn alweer weken gepasseerd

Ach, een drukdrukdruk sociaal leven, dat is een beetje zoals wiskunde: vooral leuk voor wie het leuk vindt.