Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

donderdag, mei 03, 2007

Redelijk koel


Zonet gezien via Google Alerts (een zeer verontrustende dienst, trouwens, aan te raden aan eenieder die twijfelt over het geheugen van het Internet):

ik stam, intellectueel gezien, af van Euler!


In Duitsland proberen ze immers de stamboom van de wiskunde op te maken. Nu heb ikzelf géén Wiskunde gedaan, maar wel Toegepaste Wiskunde (hier), wat een kruising tussen Wiskunde en Informatica is.

En wat vind ik er terug:
Leonhard Euler onderwees
Joseph Louis Lagrange en die onderwees
Simeon Denis Poisson en die onderwees
Gustav Peter Lejeune Dirichlet en die onderwees
Rudolf Otto Sigismund Lipschitz en die onderwees
C. Felix (Christian) Klein en die onderwees
C. L. Ferdinand (Carl Louis) Lindemann en die onderwees
Arnold Johannes Wilhelm Sommerfeld en die onderwees
Ernst Adolph Guillemin en die onderwees
en nog vijf generaties lager... de Sponzen Ridder.


Vooral het lijntje van de eerste 6 wiskundigen is erg indrukwekkend. Vanaf Lindemann ken ik ze niet meer (met uitzondering van mijn promotor, allicht).


5 Comments:

At 8:57 p.m., Anonymous Anoniem said...

Is het ook mogelijk van die google alerts in een rss feed te krijgen? Ik zie alleen een optie om per mail gewaarschuwd te worden...

 
At 10:13 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

Dat zou erg handig zijn. Maar dat doen ze niet, vermoedelijk omdat dat wat te intensief is...

 
At 11:25 a.m., Blogger Maarten Cannaerts said...

tiens ik abonneerde me toch op mijn eigen rss feed bij google alerts?
(http://www.googlealert.com/feed/0118/maartencannaerts.1.xml hoewel die link dus voor jullie niet zo (erg) nuttig is :-p

Inderdaad hét instrument bij uitstek voor egotrippers. Pietel doet dit zeker ook :-p

 
At 11:26 a.m., Blogger Maarten Cannaerts said...

trouwens, google alert op twitter - dat zou pas leuk zijn!

 
At 9:05 a.m., Blogger Sponzen ridder said...

Niet voor egotrippers!

Wel voor mensen die willen weten welke genante details uit hun verleden nu weer door Google geïndexeerd worden.

 

Een reactie posten

<< Home