Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

maandag, augustus 21, 2006

Dierentuin

sSUC2784 Om mijn vakantie feestelijk af te sluiten, zijn we zaterdag naar de dierentuin in Antwerpen getogen.

Het was voor mij al een hele tijd geleden en dan vergeet je dat het een erg dubbelzinnige plaats is om te komen. Bijvoorbeeld hoe menselijk die apen er uit zien, melancholisch te wezen in hun kot. Maar voor kinderen is het super. Het is méér dan enkel entertainment, het gaat ook over dingen leren en nieuwsgierig worden naar de wereld.

Fotografiegewijze had ik de verkeerde keuze gemaakt en enkel een compactje meegenomen - ik dacht dat zo een SLR te lomp zou zijn. Maar de zoo is een hele moeilijke plaats om kiekjes te nemen:
- je zit permanent op ruggen te kijken
- er is te weinig licht om niet te flitsen, foto's zijn altijd bewogen zonder
- de kooien zijn van glas, dus als je flitst zie je helemaal niks meer
- alle foto's zijn er al minstens tien keer genomen;

Had ik al verteld dat het tijdperk van de kleine/goedkope digitaaltjes over is? Nog nooit zoveel duurBlinkendSpul bij elkaar gezien. Niet te schatten.

Ik heb toch enkele dingetjes gemaakt.

GiraffenPelikanenVissen pakken met de blote handEen pilzpats!Aap


1 Comments:

At 11:04 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

grrr, die fotootjes mogen niet vertikaal staan en Blogger laat mij de post niet meer editen...

 

Een reactie posten

<< Home