Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

maandag, januari 14, 2013

Modern

Stond ik tijdens onze opendeurdag met een dakloze bedelaar te babbelen, een professionele.

Blijkt dat die mannen jargon hebben en alles. Zoals in: "Jah, Brussel Zuid is wel goed, maar je moet op tijd zijn. Tegen half tien is het er *leeggebedeld*".

Of het een beetje goed schuift, wilde ik nog weten. Dat scheen er van af te hangen. Hij noemde mij een getal dat mij met een vijfdaagse "werk"week wel boven het bestaansminimum deed uitkomen.  Zonder RSZ en pensioen weliswaar. En constant stress om opgepakt te worden.

De bedelaar in kwestie komt altijd naar onze opendeurdagen, omdat hij familie was van een stuk van het gebeuren hier. Waarop ik hem vroeg hoe hij als dakloze dan zo goed wist wanneer het hier te doen was?
"Niet moeilijk, via het internet natuurlijk."

En toen vatte hij een stevige kom soep aan.