Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

dinsdag, juni 12, 2012

Parabel

Er waren eens twee broers, en die schreven een brief aan Sinterklaas.

En kijk, op 6 december kreeg de ene een CD-speler, de andere kreeg een fototoestel.
"Dat is niet eerlijk!", riep de tweede, "Ik wil ook een CD-speler!".
"Maar jij hebt een fototoestel gekregen", probeerde de papa, "dat is toch ook waardevol?".
"Neen! Een fototoestel is stom! Ik wil een CD-speler!"


"Ok," zei de papa, "schrijf maar een nieuwe brief aan de Sint waarin je uitlegt dat je ook recht hebt op een CD-speler".

Het wonder gebeurde: enkele dagen na 6 december kwam Sinterklaas nog een tweede keer langs. Hij nam de brief van de schoorsteen, las hem en liep naar de kamer van de jongens.

Daar nam hij zowel de CD-speler als het fototoestel, stopte ze in zijn zak en dacht "Hier kan ik vast enkele andere kinderen héél gelukkig mee maken."


3 Comments:

At 2:12 p.m., Anonymous lien said...

waar gebeurd?

 
At 4:28 p.m., Anonymous Goya said...

Er is ongetwijfeld een analogie met Sharia4Belgium, maar ik ben er nog niet helemaal uit...

 
At 8:04 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

@goya: nope, daar doen we niet aan mee

@lien: soms staan er hier twee kinderen aan hetzelfde stuk speelgoed te trekken, en dan zegt de papa wel eens "dan is het voor niemand"; vaker verzin ik dan iets anders om met de "verliezer" te doen en dan is dat plots vééél interessanter dan het ding waarover ze ruzie maakten...

 

Een reactie posten

<< Home