Reizen
Karel zei het net nog: tegenwoordig zijn de reizigers beter geïnformeerd dan het NMBS personeel zelf.
Vorige week probeerden we via Brussel naar Mechelen te rijden. In Brussel-Noord lagen alle infoborden uit, waarop de speaker niet anders kon dan laconiek om te roepen dat "u best zo goed mogelijk naar ons luistert". Of destijds de treinen als excuus gebruikt hebben om internet op je telefoon te nemen.
Vandaag kwamen we aan in Nekkerspoel. 12 minuten vertraging versus 6 minuten overstaptijd. De vriendelijke treinbegeleidster riep alvast om dat we beter door zouden rijden tot Mechelen, om daar de trein 20 minuten later te nemen [spannend!].
Maar de ervaren reizigers bedachten dat beide treinen op hetzelfde spoor zitten (en dus niet kunnen voorbijsteken), en keken door het raampje om te zien dat het Neckerspoelse station nog lekker gevuld stond. Ze keken elkaar aan en sprongen spurtend van perron vijf naar nummer één. Want ook Railtime wist: 6 minuten bijkomende vertraging in het voordeel van de aansluiting.
Wat meer info geven aan de eigen conducteurs, het zou geen kwaad kunnen. Gelukkig zijn het vriendelijke mensen.
2 Comments:
Ik dacht in een eerdere post dat het een typfout was, maar ik twijfel er er nu aan. Ik denk dat je Nekkerspoel bedoelt. Naar het legendarische waterduiveltje (nekker) dat brave Mechelaars na de jaarmarkt wel eens de Dijle durfde intrekken :).
Misschien is nu ineens opgelost waarom je NMBS-planner je nooit naar station Neckerspoel wou brengen :D
:-) Nekkerman Neckerspoel. Ik vond al dat het er raar uit zag.
Een reactie posten
<< Home