Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

zondag, december 12, 2010

Dialoog van de dag

... ring ... ring ...
meneer -"Allo, met de bandencentrale."
buurvrouw -"Ja, 't is om mijn winterbanden te monteren. Die staan bij jullie in het magazijn."
-"Klopt, ik zal eens kijken. ... Hm, we kunnen het op XX december doen."
-"Wat! Dat is binnen drie weken. Dan is de winter al bijna voorbij."
-"Tja, ik weet het madammeke. Maar het gaat écht niet vroeger. Het is druk. Druk. Druk-druk-druk."
-"Geen probleem. Zet ze alvast klaar, dan kom ik ze morgenvroeg oppikken. Ik vind wel ergens een garagist met meer tijd."
...
...
-"Tiens, wacht. Ik zie een gat. Als je hier toch bent en je laat je auto morgenvoormiddag staan dan kunnen we ze nog snel monteren."


Garagisten, het is een ras apart.


5 Comments:

At 2:54 p.m., Anonymous Self Removable Knight said...

had ik eerder moeten weten ... ik ben mogen gaan een maand nadat ik ervoor belde (en meteen daarna begon de sneeuw te smelten)

 
At 8:46 p.m., Blogger Goofball said...

ah ik heb vorige week een gelijkaardige dialoog gepost, alleen vonden die echt geen gaatje en was er voor januari geen hoop voor de bellers.

 
At 8:47 p.m., Anonymous Anoniem said...

begrijpelijk uit het oogpunt van de garage. en als meer mensen hun winterbanden net iets eerder lieten leggen, en niet wachten totdat het sneeuwt (want dan is het jammerlijk te laat), dan zouden deze problemen ook weer de wereld uit zijn. dus aan alle mensen met dezelfde problemen "eigen schuld dikke bult".

 
At 12:59 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

@anoniem: inderdaad. Ik was ook te laat.

 
At 8:32 p.m., Anonymous Anoniem said...

Dan ben ik efkes trots zeg: ik belde eind oktober met de vraag of ze mijn winterbanden op 10 november (=mijn voorstel) konden opleggen en dat was geen probleem.
Soms heb ik van die heldere momenten dat ik aan alles op tijd denk... (helaas niet altijd) ;-)

 

Een reactie posten

<< Home