Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

vrijdag, december 14, 2007

Ergenisje

Kleine ergernisjes zijn altijd leuk, er bestaan zelfs tv programma's over.

Zo is er het meisje Kate Nash, dat men tegenwoordig al eens op de radio hoort. Een vuil Londens accent, waarbinnen "bittah" rijmt op "fittah", dat is voor ons nog een stapje onbereikbaarder dan een foutloos Brits accent. En dus hitwaardig.

Het stoort mij niet.

Maar dat ze zingt
You said I must eat so many lemons 'cause i am so bitter.
I said : "I'd rather be with your friends mate 'cause they are much fitter."

dat kan toch niet zijn.

Ik weet niet van buiten wat witloof in het engels is, maar zeker niet "lemons".


7 Comments:

At 12:08 a.m., Anonymous Anoniem said...

Goed opgemerkt ;)

 
At 10:31 a.m., Anonymous Anoniem said...

Tenzij ze echt diepzinnig is en een knipoog doet naar:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bitter_lemon_%28frisdrank%29

 
At 10:55 a.m., Blogger Sponzen ridder said...

Scherp, idd.

Al zou het dan "drink" moeten zijn, strikt genomen.

 
At 12:28 p.m., Anonymous Anoniem said...

... en toch is het een liedje op Donna dat mij eindelijk nog eens de oren doet spitsen. En dàt was geleden van Broadday Light van Gabriël Rios - om maar te zeggen. Overigens, als ik (echte) poëzie wil, lees ik een dichtbundel. Ergo : van mij krijgt ze voorlopig nogal wat krediet ...

 
At 12:34 p.m., Anonymous Anoniem said...

Elke keer ik dat liedje hoorde vroeg ik het mij af. Nooit gesnapt wat er bitter is aan een citroen...

 
At 5:26 p.m., Anonymous Anoniem said...

Blijkt dat de zaden en tussenvliesjes van een lemoen(!) een bittere smaak kunnen nalaten, of onze zangeres dat besefte is een andere zaak natuurlijk.

 
At 7:09 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ik heb er niog niet bij nagedacht maar vind het wel het meest idiote zinnetje uit het hele liedje.

 

Een reactie posten

<< Home