Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

donderdag, december 13, 2007

L of E?

Lichtgeraakt of Netiquette? Ik krijg alleszins de wubbes van emails waarin mensen bedoelen:

"Hallo SR,

Kan je dat documentje eens doormailen?

bedankt,

X"

maar dat vaak in een goed bedoeld, mij in 0.1 seconde haren in de nek rechtkrijgend jasje steken:

"Beste SR,

Zou je mij A.U.B. vandaag het volgende document kunnen bezorgen?

mvg,

X"


En de mensen die dat sturen, hebben het uiteraard niet door.

Update, voor dat er mensen zijn die mij geen mails meer durven sturen: dit soort gevoeligheden ligt voornamelijk aan de ontvangende ridder, niet aan degene die ze stuurt. Laat het u vooral niet tegenhouden.


4 Comments:

At 1:15 p.m., Blogger Greet said...

Goh ja, die mens doet ook maar zijn best om beleefd te zijn hé. Niet van aantrekken zou ik zeggen, iedereen formuleert zijn e-mails lichtjes anders en dat is iedereens goed recht :-)

 
At 2:10 p.m., Anonymous Anoniem said...

Wat doe je dan met 'vriendelijke groeten' die in een signature zitten, terwijl die 'mvg' misschien wel zelf getypt zien. Ik gebruik ze allebei, maar altijd zelf getypt.

 
At 7:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Misschien moeten we met de vinger naar het middelbaar onderwijs wijzen waarbij de aansprekingen zo worden aangeleerd "uit respect voor de meerdere"(zei de man die hopelijk nu al lang op pensioen is)
:-)

 
At 4:05 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

@greet: je kent die mens niet :-)

Maar het klopt, het is allemaal interpretatie: sommige mensen zouden er bv. aanstoot aan nemen als er géén "AUB" zou bijstaan.
Dat van dat signature is een moeilijke.

@anoniem: wat aansprekingen betreft, ga ik eens een aantal geestige in een postje verzamelen.

 

Een reactie posten

<< Home