Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

zaterdag, juni 23, 2007

Plebs

De NMBS, what's not to like. Toen we gisteren met een vertraging van 20 minuten in Mechelen toekwamen, restte ons enkel de mogelijkheid om de volgende trein naar Leuven te nemen, die - de solden komen eraan - 15 minuten te laat kwam.

Leuk grapje: *nadat* we opgestapt waren, veranderde men de aankondigingsborden en bleken we op de trein naar Gent te zitten, terwijl die van Gent ineens naar Leuven ging. Zo zag men een stelletje murwe reizigers ineens een perron overspurten. De laatste dagen beeld ik me bij dat soort belevenisjes kelders in waarin een duivels gelach weergalmt.

In Leuven toegekomen stonden er 6 booskijkende agenten bij de uitgang, plus een overvalwagen. Op weg naar de fritjeswinkel passeerden we nog een bus met politie, overvalwagens, combi's met wapperende sirenes. Blijkt dat men het volledige stadscentrum ontruimd had want "de krakers" gingen betogen! Krapuul! Onwelriekends gespuis!

Volgens mij waren er wel 3 agenten per kraker - hetgeen handig is bij het kaarten.

Samen met suggestieve berichten in de stijl van "in Leuven werden vannacht weer twee wagens in brand gestoken, het is niet zeker dat er een verband is met de ontruiming van een krakerspand", vind ik dat behoorlijk provocatief. Mijn overdreven rechtvaardigheidsgevoel wordt er zelfs opstandig van. Angst gebruiken om het volk onder de knoet te houden, grrr.

Volgende keer stem ik op Amada.

[noot: natuurlijk *kan* het er iets mee te maken hebben, maar volgens mij is het gewoon krapuul dat het krakersverhaal misbruikt om dat soort misdaden uit te halen]


5 Comments:

At 11:16 a.m., Anonymous Anoniem said...

hewel, dat vind ik nu eens ook! *maakt vredesteken*

 
At 1:41 p.m., Anonymous Anoniem said...

ja inderdaad, dat denk ik er ook van! het leek precies dat onze stad bezet was: helicopter,prikkeldraad,kogelvrije vesten,waterkannon,... allemaal toch een beetje overdreven.
en dan in elk artikel dat over de krakers gaat en passant de branden vermelden terwijl dit niet eens zeker is dat zij dit hebben gedaan...

 
At 6:54 p.m., Anonymous Anoniem said...

Het moeten niet altijd de allochtonen zijn die we stigmatiseren zeker ?

 
At 11:27 p.m., Blogger Sed said...

die krakers in leuven zijn vaak sympathieke kerels, alleen zijn ze ongelooflijk lui, sommige van heb toch. Alee dat is de indruk die ik er van heb na die twee keer dat ik daar eens naar een optreden ben geweest in de schapenstraat...
in een ver verleden.

 
At 12:24 a.m., Anonymous Anoniem said...

Amada = alle macht aan de arbeiders? Ik geloof niet in basisdemocratie.

 

Een reactie posten

<< Home