Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

dinsdag, januari 17, 2006

Voyeurisme

Ik ben geen held, ook fotografisch niet. Als ik ergens mensen in een mooie/ontroerende/pittige scene zie, dan durf ik zelden er een foto van te nemen, laat staan te vragen of ik mag toeslaan.

Een goeie fotograaf heeft minder gêne. Hij/zij kruipt in de camera en registreert.

Vorige week zaten we te eten in een baanrestaurant en terwijl mams&kids een ballon zochten, speelde papa met zijn cameraatje. Dit verscheen op het schermpje:

(Lunch) Garden


Is het de invloed van drieduizend, dat ik het voor een keertje toch durfde? Zonder flits natuurlijk, dus met gigantische korrel. Ik ben geen held, zeker niet met foto's.

Maar hoe doen al die anderen dat eigenlijk?

FYI, de scene waarvoor ik ging, was deze:

Lunch Garden


Een beetje jammer van de ruis.

Het mooiste moet ik u helaas onthouden. Bij het weggaan ben ik toch eens gaan piepen wie de eigenares van deze benen was. Het bleek een dame te zijn met een heuse karakterkop, meer een kunstenaarstype dan een madammeke. Schijn bedriegt gelukkig nog erg vaak.


4 Comments:

At 10:23 a.m., Anonymous Anoniem said...

en weet vrouwlief wie manlief fotografeert terwijl zij int ballenbad zit?

 
At 6:17 p.m., Anonymous Anoniem said...

leuke pic. inderdaad jammer van de korrel. op welke sluitertijd zat je? Als je goed stabiel zit, kan je diep gaan in de sluitertijd, om niet boven de 800asa te moeten gaan op je camera. ofwel een vaste lens kopen, dan ben je er grotendeels van verlost.

 
At 9:26 a.m., Blogger Sponzen ridder said...

Je bent te verwend, met dat analoge spul.

Het is getrokken met een digitaal compactje @200asa en 1/15s. Geen manuele focus mogelijk, geen eigen instelling van sluitertijd.

En toch al redelijk wat iso-ruis. Er stond links (weggeknipt) een stoel die de autofocus heeft misleid - en dat zie je natuurlijk niet op dat schermpje.

Conclusie: we hebben een analoge compact nodig mét een schermpje. Of een slr die in de broekzak past. Of wat meer lef :-)

Maar ik ga de foto eens gebruiken om te kijken hoe ver ik digitaal geraak in het verbeteren van foto's. verbeteren...

 
At 10:45 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

@maarten: No comment :)

 

Een reactie posten

<< Home