Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

vrijdag, januari 13, 2006

Morgen beter

Een TV programma waarvan ik eerder de zin niet inzag. Maar dat stilaan blijkbaar een goeie toon begint te vinden.

De gasten zijn Rik Van Cauwelaert van Knack, Peter Vandermeersch van De Standaard en Yves Desmet van De Morgen. Het onderwerp: Rik Daems, en hoever dat recht op privacy gaat.

Leuke discussie, waarbij je vooral ziet dat die commentatoren graag hoogdravende argumenten gebruiken om hun eigen agenda in te kaderen. Yves Desmet die teveel schatplichtig is aan paars, Rik Van Cauwelaert die naar het lijkt iets teveel in het andere hoekje gemept is. Voor beide zou het goed zijn dat er eens een andere regering komt.

Voor wie het interesseert, natuurlijk moest die baby in de pers komen. Er bestaat geen stemmenkanon meer zonder de gratie van de media. Het omgekeerde is de logische prijs. Ik las net nog het Humonieuwjaarsinterview met onze premier. Dat is iemand die altijd zijn privé fel uit de pers heeft gehouden. Maar met de adem van Leterme in de nek, betrekt hij sinds kort zeer breed zijn kinderen in zijn mediacontacten. Kan hij volgende week verontwaardigd zijn als er een foto van die kinderen in de krant staat?

"Rik", zoals Yves hem dan noemt, zal er volgens mij zelfs gesterkt uit komen. En zijn blondine, die blijkt helemaal op eigen kracht, vanuit een onverkiesbare plaats in het parlement geraakt. Toch wel flink.

O ja, Peter Vandermeersch eindigt met te zeggen dat weblogs door hun toenemend belang ook in Belgie de klassieke media zullen opzwepen om geen nieuws te verzwijgen. Maar dat van **_*******, dat wist u al lang.


2 Comments:

At 12:25 a.m., Anonymous Anoniem said...

Iedereen zat precies achter Morgen Maandag op de buis. Ik, mijn broer, Nicodemus, jij...

En het was nochtans emanuelle op ka2!

 
At 12:56 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

Ik heb, om mijn frans bij te spijkeren, natuurlijk wat heen en weer gezapt. Maar ik vond dat ik het verhaal van E2 wel kon volgen én tegelijk naar iets anders kijken :-)

 

Een reactie posten

<< Home