Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

maandag, januari 16, 2006

Life is complicated

Om de geneugten van Windows en Linux te koppelen, gebruik ik een versie van Vmware. In een Windowsvenster draai ik dan Linux, en dan kan ik vanalle leuke dingen doen.

Het is moeilijk om uit te leggen waarom die dingen leuk zijn, maar toch. Leuk.

Spijtig genoeg heb ik de configuratie van X binnen Vmware naar de knoppen gekregen. Daarom moet ik nu een externe X-server draaien (cygwin), vervolgens een extra command window openen, 'remote' inloggen, display settings goed zetten en een windowmanager opstarten.

Leuk, zoals ik al zei.



Maar op een bepaalde manier is dit nog leuker. Het oude idee om het sprookje van Roodkapje te herschrijven. Maar dan wel erg absurd ingevuld. (via meensel)