Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

dinsdag, mei 06, 2014

Spelletjes zijn leuk

De grens tussen trots en schaamte is op het internet soms éél klein.

In tegenstelling tot het plan, zat ik dus toch nog wat na te denken over een goeie strategie voor dat spelletje met die 2048. En kijk! Vier keer proberen op een zaterdagavond:
Kenners onder u zien de slang met 4-8-16-32-64-128-256-512 direct al klaarliggen, maar toen kwam er helaas een verkeerd getalleke bij (de "2" linksboven moest een "4" zijn).

Volgens mij ligt de pointe in:

  • bv. rechtsonder het grootste getal opbouwen
  • de rechterkolom altijd "vol" houden, zodat dat grootste getal braaf rechtsonder blijft staan
  • om die reden ook enkel boven/onder/rechts wrijven, nooit naar links; om de zoveel keer lukt dat niet en dan moet je een beetje geluk hebben
  • eenzame 2's altijd vermijden.
Allezvooruit.


5 Comments:

At 11:56 p.m., Anonymous Anoniem said...

Dat is alleszins ook de tactiek die ik altijd gebruik. De 2048 haal je zo snel, de 4096 is een ander paar mouwen :).

Al staat bij mij het grootste cijfer altijd links onderaan, voer voor een psychologische studie als je het mij vraagt!

 
At 11:33 a.m., Anonymous Anoniem said...

Mijn tactiek is exact dezlfde, net tijdens algebra 8096 gehaald

 
At 3:42 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

Wat ben ik daar blij mee, ahum.

 
At 5:37 p.m., Anonymous Anoniem said...

Oei ik bedoel 8192 natuurlijk en heb geen hele les hier aan opgeofferd ze prof moest vroeger door en was de avond voordien al ver geraakt

 
At 9:05 a.m., Blogger Sponzen ridder said...

Zo had ik dat natuurlijk ook begrepen :-)

 

Een reactie posten

<< Home