Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

zondag, juni 17, 2012

Wij zijn van de natuur

-"H├ę, daar zit iemand en die gaf mij een klop!"
T. (5) komt achter de struiken uit het bergje opgerend.
-"Hoezo die geeft u een klop? Dat is niet lief. Ik zal eens komen kijken."
[... ] de Ridder stapt van de geïmproviseerde picknickplek weg, verder de wandeling in. [...]
SR -"Maar allez, hier is toch niemand? Wie heeft er u nu een klop gegeven? Toch niet de paarden daar in de wei zekerst?"
T. -"Toch wel. Kijk maar. Als je deze draad vastneemt, dan geeft iemand u een klop."


Zoveel dingen in de wereld waar nog geen app voor bestaat.  Schrikdraad.

[Waarop het spel zich ontvouwde van mensen een hand geven en dan de draad aanraken, u kent dat wel. Plassen heb ik afgeraden.]

[Noot: het klopt wat men zegt. De koeien worden verjaagd op het platteland en vervangen door paarden.  Voedsel voor recreatie, zeg maar.]


1 Comments:

At 11:20 p.m., Blogger jokemijn said...

mooi, die redenering. ik herinner me ook nog mijn eerste confrontatie met schrikdraad en hoe indrukwekkend die was. Nooit meer opnieuw geprobeerd.

 

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home