Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

woensdag, november 25, 2009

BHV

Nu mijn voorspelling over Van Rompuy er grandioos naast was, ga ik 24 uur lang mij bescheiden terug trekken en geen voorspellingen meer doen. Maar wel de meest eenvoudige oplossing voor BHV verzinnen:
(1) iedereen wacht tot het Duitse belangenconflict verlopen is (ergens begin volgend jaar)
(2) het parlement stemt met gewone meerderheid een gerepareerde kieswet(Vlamingen tegen Walingen)
(3) de Walingen laten de regering vallen
(4) federale verkiezingen in 2010 zodat de volgende federale verkiezingen eindelijk samenvallen met de regionale (in 2014) en we van dan af dat ook zo kunnen houden.

Weinig kans, ik weet het.


2 Comments:

At 7:07 p.m., Blogger Goofball said...

is punt 4 mogelijk zonder oplossing voor BHV?

Dan is op zijn minst een noodwet nodig om nieuwe verkiezingen wettelijk te maken?


of ben ik nu niet meer mee?

 
At 8:54 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

Als ze het stemmen voordat de regering valt, dan zou het in orde moeten zijn (maar ik weet eigenlijk ook niet of dat kan)

 

Een reactie posten

<< Home