Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

dinsdag, september 02, 2008

Bier

Men zegt wel eens dat je slakken kan vangen door een glas bier in te graven. Ze komen er op af en verdrinken.

Zit ik zondagavond rustig op ons terras wat te surfen, een smakelijke geuze binnen handbereik.
De nacht valt, maar zolang de muggen niet beginnen steken, is dat gezellig. Een laptopscherm geeft licht genoeg, en om blind te typen heb ik zelfs nog ergens een diploma liggen.

Ik neem mijmerend mijn glas om het laatste bodempje uit te drinken, en voel iets; alsof een mot op de rand is gaan zitten.

Ik hou het glas tegen het licht.
Bier
Schol!

Voor de rest van de nacht blijven twee vragen: kroop dat beest er nu in, of kroop het er net weer uit?

En ook: hoe krijg ik die smaak ooit uit mijn mond.


2 Comments:

At 9:50 p.m., Blogger Nes said...

Euh, proteïnen?f

 
At 11:07 p.m., Anonymous Anoniem said...

Tastes like chicken?

 

Een reactie posten

<< Home