Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

woensdag, april 16, 2008

Nerds and geeks

Gisteren heb ik nog eens het verschil proberen uit te leggen tussen nerds en geeks.

Het viel me moeilijker te verwoorden dan ik had gedacht (het leek zo simpel).

Zo is een geek iemand die met het volgende filmpje moet lachen, en een nerd iemand die het meteen zelf wilt maken?
(the empire strikes back in 60 secs)
En zeggen dat ik niet eens meer mijn eigen geek code ken, afvallige. [via, again]

En niet te vergeten, Luke Skywalker in The Muppet Show, deel 1, 2 en 3. Met in deel 2 en 3 Gonzo als Darth Vader Dirth Nadar en Luke die - is er een andere manier? - Summertime gorgelt samen met een Schot.


3 Comments:

At 7:44 p.m., Anonymous Anoniem said...

bwa, volgens mij is er niet zo veel verschil... 't is allemaal een kwestie van perceptie denk ik

het sociale experiment "beauty and the nerd" hier, heet origineel "beauty and the geek" in the states... vraag me niet waarom ze het "vertaald" hebben, want het is nog steeds in het engels, maar het is wel zo :-)

 
At 10:02 a.m., Blogger Sponzen ridder said...

Dat is omdat ze bij de VTM het verschil ook niet kennen.

 
At 1:09 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ik denk dat het zo is:

een nerd is de eenzame computerhacker, programmeur, poweruser die Uren achter zijn PC/MAC zit, en die zich op die manier zowat afsluit van het sociale leven (online fora en community's tellen niet mee). Hij leeft zowat in de terminal van z'n OS en zit 's nachts tot 5u achter zijn computerscherm.

De Geeks daarintegen beweren gewoon een buitengewone interesse te hebben met alles wat te maken heeft met technologie, computerprogrammeren, besturingssystemen etc.

(btw, geek = overwegend ANTI M$, loves MAC & UNIX/GNULinux)

Een geek is een nerd die buitenkomt in het weekend, vrienden heeft, evt een vriendin heeft..., een sociaal leven dus.

 

Een reactie posten

<< Home