Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

vrijdag, februari 15, 2008

Ever Meulen

Vandaag met mijn jongste een keertje Uit geweest. Hij slapen, ik kijken.

De retrospectieve van Ever Meulen in de Tweebronnen (Leuven) is de moeite waard.

Bij het binnenkomen vond ik het eventjes vreemd om te moeten betalen: de expo ruimte in de TweeBronnen lijkt immers meer op een gallerij dan op een museum en de expositie(ruimte) is ook niet heel erg groot. Maar dat had als enig gevolg dat ik geduldiger rondkeek.

Illustraties zijn voor 99% geen kunst, maar vakmanschap, heb ik vandaag geleerd. Dat is niet negatief bedoeld. Vakmanschap is iets wat hier een beetje aan het verloren gaan is, zo lijkt mij. [tiens, de dag van de ambachten komt er net aan]

Wat ik nog geleerd heb? Het verschil tussen Ever Meulen en Joost Swarte. Een bepaalde zwierigheid.