Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

woensdag, februari 06, 2008

Reet

Het is een woord dat ik nooit gebruik. Maar ik ken mensen die wel zouden zeggen: "het kan ze geen reet schelen".

Vandaag probeerde ik nog eens om via Brussel Mechelen te bereiken. De enige reden waarom ik in Brussel de overstap naar Mechelen kon halen, was omdat die nog meer vertraging had dan de vorige.
Waarna ik een half uur mocht wachten op de trein naar Katelijne.
De NMBS doet zelfs geen moeite meer om zijn treinen op tijd te laten rijden.
Het kan ze niet eens meer schelen. Geen reet.


4 Comments:

At 10:55 a.m., Blogger Maarten Cannaerts said...

Prachtige aplicatie:
Google mashup: je kan op google maps de positie van de zwitserse treinen plotten, zodat je realtime ziet wie waar zit... straf!
Kijk op http://www.swisstrains.ch/

Nog straffer is het begeleidende tekstje, waar de NMBS een puntje aan kan zuigen:
"The current view is based on the Swiss traintimetable, and does not yet show the actual GPS-positions of the trains. But, as Swiss trains are almost always on time, most of the time the position is accurate."

Zowat het meest choquerende dag ik vandaag al las!

 
At 9:11 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ik vind dat het kwa vertragingen tegenwoordig goed meevalt op lijn 25 (Brussel - Antw.). Al heb ik begrip voor uw frustratie beste Ridder, na het verdwijnen van uw aansluiting naar St. Katelijne Waver in Mechelen. Een schande is het!

Trouwens waarom bent u gestopt met uw schitterend initiatief van nmbsTV?

@Maarten
Het openbaar vervoer in Zwitserland is gewoon schitterend, vele landen zullen er een puntje aan kunnen zuigen. We mogen soms ook wel eens zeggen: "zo slecht doet de NMBS-group het nu ook weer niet". Als we eens kijken naar Infrabel?
Akkoord de dienstregeling trekt op niet veel, en af en toe eens een foute investering van rollend materieel (maar dat heeft wellicht meer met politiek te maken).

Als we eens naar Frankrijk kijken, dan moeten we blij zijn met onze NMBS. We hebben hier iets dat lijkt op een klokvaste dienstregeling, en voor relatief weinig geld. (dat kan over de SNCF niet gezegd worden)

 
At 9:29 p.m., Anonymous Anoniem said...

rijden de treinen van de NMBS dan op bepaalde uren? ik dacht dat die gewoon reden als ze zin hadden...

 
At 9:40 p.m., Blogger Unknown said...

Ik spoor regelmatig tussen Brussel en Antwerpen (de drukste lijn van het net), en ik kan mij de laatste 3 weken feitelijk geen (grote) vertraging meer noemen.

De meeste problemen doen zich eigenlijk voor op de IC verbindingen. Daarvoor worden vaak M6 rijtuigen (witte dubbeldekkers) ingezet, die een zeer onbetrouwbaar koppelingssysteem blijken te hebben. Een tweede probleem met die rijtuigen is dat ze beperkt zijn tot 160 km/h en ze zowat het hele net voorbereiden op 200 km/h.

 

Een reactie posten

<< Home