Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

donderdag, januari 18, 2007

Gestraft door de elementen

Na de middag is het zo beginnen waaien, dat het (eindelijk !) wel een item op het nieuws waard was. Een minuutje of drie, bijvoorbeeld.

Het duurde anderhalf uur om thuis te geraken, met vier omleidingen tussen Mechelen en Leuven (sluipweg over Haacht en Werchter).

Thuis bleek er een deel van de pannen weggewaaid te zijn, een stuk of drie op de veranda geknald. Dat moet nogal een lawaai gemaakt hebben, want de buurvrouw kwam kijken wat er gebeurd was. In het totaal een vierkante meter of twee van de pannen verdwenen.

Had ik maar niet zo sceptisch moeten doen over de nieuwstoestanden rond het noodweer!

En dan bel je een dakwerker (dé job van de dag!):
  • 10 nemen gewoon niet op of zetten hun antwoordapparaat aan
  • 5 zeggen dingen als "euh, ik kan misschien maandag ergens komen, is dinsdag ook goed?"
  • 2 hebben een overbelaste telefoonlijn
  • 1 zegt "neen, ik heb vandaag mijn schouder gebroken" - van tegenslag gesproken!
Zaterdagnamiddag was de vroegste.

Laat ons hopen dat het niet aan de opwarming van de aarde ligt.


4 Comments:

At 10:54 p.m., Anonymous Anoniem said...

En? Heb je de regen alsnog kunnen buitenhouden?

We hebben uw dakproblemen tijden shet eten nog besproken ;)

 
At 3:12 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

Bij de zelfgesmeerde boterhammen!

Laat ons zeggen dat het net op tijd gestopt is met gieten...

 
At 3:32 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ik krijg het gevoel dat hier iemand op 3 maart door mij geprepareerde bokes voorgeschoteld gaat krijgen ipv stoofvlees!!!

 
At 3:42 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

Laat maar. Ik ben nl. erg trouw aan mijn eigen leverancier.

Nothing beats stoofvleesfrit.

 

Een reactie posten

<< Home