Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

woensdag, november 08, 2006

Stem

Mijn stem is weg. Ik heb vandaag 5 uur babbelles en slechts een ver en diep gebrom vanbinnen. Vermoeidheid vermoedelijk, van de onderbroken nachten.

Erg vreemd is dat ik vanochtend de aula binnenstapte zonder te weten of er iets zou uitkomen. Dan maar wordpad geopend (we werken met een laptop&beamer) en beginnen typen. Een effect waarvoor ik al lang eens wou gaan:
Goedemorgen (pauze)
ik heb een probleem (stilte)
mijn stem is weg (applaus)
toch ga ik les geven (oooooh)
...
Het is eens iets anders.

Geestig is dat ik in een eerste reflex dacht dat ik ook niet ging kunnen bloggen, zo zonder stem. Het menselijke brein associeert op vreemde wijze.

[update: het was een slecht idee om toch te beginnen spreken]