Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

donderdag, januari 19, 2017

Dierenartsen

Hond F. is geopereerd aan zijn oor, en is dus voltijd zielig.  Darwin aan het werk.

Voor de zoveelste keer blijkt dan dat heel wat gewone artsen kunnen leren van de manier waarop dierenartsen met hun "patiënten" omgaan.   Zacht en kordaat tegelijk.  Empathisch zonder dat er met woorden uitgelegd kan worden waar het pijn doet - of misschien net juist daarom.

(note: onze huisarts is gelukkig ook zo, hij zou aan mijn hond mogen knutselen)

Ik had bijna een foto getrokken toen het meisje op handen en knieën zat te snuffelen aan het genaaide oor van ons beest, om te zien hoe het met de infectie gesteld was. Dàt heb ik onze huisarts nog niet zien doen.

Als ik zoveel jaar jonger was, ik was op slag verliefd geworden.  Deegrollers of niet.


1 Comments:

At 11:18 p.m., Anonymous Juana delgado said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

 

Een reactie posten

<< Home