Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

woensdag, december 12, 2012

Toekomst

De Momis heeft van de Sint een wekker-vol-knopjes gekregen.

Je kan er eventueel het uur op zien, maar ook muziekjes op spelen en er zit zelfs een madamme Soleil knopje op. De toekomst aan zijn vingertoppen!

Duw op het knopje terwijl je je vraag stelt, en dan antwoordt het ding iets als "Ja zeker!" "Misschien wel!" "Ik vrees van niet..." (als het ding verkeerd antwoordt, dan vraag je dezelfde vraag snel opnieuw, dat wist hij al meteen, zonder dat iemand het hem leerde).

Zo sta ik in de keuken met de Sponzen Eega te bespreken wat we die avond zouden eten.
Grote oren in de living vangen dat gesprek op, en sluipen vervolgens tot aan het keukentafeltje.

Momis: "Computer, gaan we vanavond frietjes eten?"
Het ding: "Beslist!"
Momis: "Ben je zeker dat papa frietjes gaat halen?"
Het ding: "Maar Natuurlijk!"

Een gevaarlijk wapen in de verkeerde handen.


3 Comments:

At 8:47 a.m., Anonymous Goya said...

En wat heb je nu uiteindelijk gegeten?

 
At 12:10 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

Fritten!
Met de toekomst mag je niet sollen.

 
At 12:10 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ik had hetzelfde door de Sint laten leveren. Helaas werkte het niet naar behoren: het ding onthield niets. Dus éénmaal uit, werd het weer 00:00 uur, en stond de tekst weer in het Duits, enz. :(
Ik er terug mee naar de winkel, maar helaas: niets meer in voorraad.
En hoe leg je dat dan uit aan je kleuter...
Gelukkig ben ik nogal inventief ;-)

 

Een reactie posten

<< Home