Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

maandag, november 12, 2012

Ondersteuning

Toen ik donderdag op de trein stapte, zat er tegenover mij op het bankje een soutien.

Gorge, herinner ik me.  Normaal ligt er de Waalse versie van de Metro.

Ik vond het destijds al verwarrend wanneer je na een festival over het terrein kuierde en zag dat mensen schoenen, broeken en tenten schijnen verloren te zijn.

Zwart, met kant.  Niet nieuw, gedragen. Want zonder pas-gekocht-label-van-de-winkel eraan.

Nu moogt ge een jongetje dat zijn jeugd op een jongensinternaat heeft doorgebracht, niet zo tarten. Zo versleten is onze fantasie ook nog niet: ongewassen? Zo om een uur of na zeven 's morgens. Wie zal het zeggen.

Niet verfrommeld, maar netjes neergelegd.  En uiteraard, net op het moment dat een mens het kleinood vastneemt en zoekend rondzwaait om te zien wat ermee te doen, komt de conductrice binnen.

Goeiemorgen meneer!


3 Comments:

At 2:42 p.m., Anonymous Pol Vanierneven said...

en was het nu de hare of niet?

 
At 4:11 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

Ik heb niet naar de kwaliteit van haar ochtend gepolst :-)

 
At 11:14 p.m., Blogger Goofball said...

ROFL


en wat vond je vrouw van 't kadootje dat je thuisbracht?

 

Een reactie posten

<< Home