Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

maandag, oktober 25, 2010

F*ck voicemail

Ik ben geen voorstander van voicemail. Ikzelf gebruik het niet en check hem nooit. Het hele principe achter voicemail is namelijk verkeerd, een mens moet daar SMS voor gebruiken. De essentie van een GSM-foon is het onmiddellijke, realtime contact. Punt.

Maar je kan dat niet afzetten, en zo komt het dat als je een telefoon te lang laat rinkelen, de vrolijke voicemail dame meteen langskomt. En omdat mijn gsm-provider mij per gebelde minuut 24 cent aanrekent (vanaf de eerste seconde), heb ik wel eens het gevoel dat dat een beetje een rip-off aan het worden is.

Dus deden we wat statistiek, zij het enkel van de afgelopen maand.

Blijkt dat ik 25% van mijn geld inderdaad uitgeef aan ongebruikte voicemail.
Maar de 75% die rest, zit qua kostprijs niet ver van die 24 cent, het komt ongeveer op 30,5 cent neer. Als ik die ongebruikte voicmail-centen meetel, is het bijna 42 cent per echte minuut.

Maar voor de rest geen klachten over de Vikings. Hun mobiel internet is goedkoop en performant, ze laten tethering toe en *ooit* zal er in de buurt van Kessel-lo een 3G mast staan. Ik ben intussen te lui om nog WiFi connecties op te zetten. Enkel JimMobile is de facto goedkoper voor wie maar een paar 100MB verbruikt (ook al omdat ze per seconde factureren), maar die laten dan weer geen computers toe én het is een (tijdelijke?) promotie. En bij de Vikings kan ik deze statistiekjes maken.


7 Comments:

At 11:19 p.m., Blogger Wim Van Gool said...

En bij Mobile Vikings is het een zeer menselijke afhandeling van klachten en problemen. Zo hadden zij een typ fout staan op hun website waardoor ik, naar mijn mening, teveel gefactureerd werd. Na een mail met uitleg kreeg ik onmiddellijk het verschil terug op mijn kaart.
En idd, die MV-API is leuk om grafiekjes en statistieken van te maken!

 
At 11:05 a.m., Anonymous MoViChris said...

Even een kleine correctie: je kan voicemail op je eigen toestel wel uitschakelen.

##002# intoetsen en dan op bellen duwen (gebruiken op eigen risico) :)

Chris
Mobile Vikings

 
At 9:15 a.m., Blogger Sponzen ridder said...

Zal ik zeker proberen.

Nu nog de voicemail van de *anderen* afgezet krijgen.

(kan je hem nadien op dezelfde manier weer aanzetten?)

 
At 12:44 p.m., Blogger Goofball said...

ik vind het toch handig hoor om bij iemand anders terwijl ik dan toch aan de lijn hang in dezelfde adem kort uit te leggen waarom ik belde

 
At 10:47 p.m., Anonymous marc said...

Van mij mogen voicemails bestaan. Ik spreek zelf nooit iets in, maar luister wel naar wat ze bij mij inspreken.

 
At 10:10 a.m., Anonymous Anoniem said...

Als jij 4 euro wilt betalen om iemand 10 keer te bellen die toch niet opneemt moet jij dat weten

 
At 11:02 a.m., Blogger Sponzen ridder said...

Niet als de voicemail al na 1 rinkel opspringt.

 

Een reactie posten

<< Home