Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

vrijdag, februari 05, 2010

Virals

Was het u al opgevallen? Virals zijn uit de mode. Reclamebedrijven schijnen door te hebben dat het niet zo eenvoudig is om een goed idee om te zetten tot een internethit, die hits en internet meme's zijn niet goed te sturen. Gratis reclame bestaat dan toch niet.

Bloggers forwarden ook niet meer om het even wat, ze hebben niet graag het gevoel dat ze "gebruikt' worden en misschien vergt hun contract met reclameproviders ook wel dat ze niet zomaar mogen ingaan op voorstellen.

Wat wel werkt is het uitlenen van leuke producten, of uitnodigingen in een VIP sfeer, gecombineerd met het besef dat een objectieve blogger niet automatisch positieve feedback zal schrijven (maar wie écht gelooft in zijn product houdt daar geen rekening mee). Bloggers zijn (als) vrouwen, en elke burgie weet dat die moeilijker te versieren zijn dan mannen.

Omdat ik dat verlies aan viral-experimenten ook een verlies aan creativiteit vind, gooien we er hier toch nog maar eentje in de groep. KIA wilt illustreren dat de garantie op hun wagens zolang duurt, dat je er uit ziet als een bejaarde eer ze voorbij is. Inclusief site waar je je eigen foto kan laten verouderen. En een beetje humor als je overdrijft. Leuk gedaan.

Om eerlijk te zijn, had ik in Firefox wel wat last om de Flash applicatie aan de praat te krijgen.


4 Comments:

At 2:27 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ja zomaar reclame zag ik niet zitten.. Maar bloggen over iets dat we mogen testen... O boy o boy JAAA!!! Ik wou zo'n mini stofzuiger testen... Wie weet kon ik het dan zelf!!! En kan hij het Valéas haar festijn aan???
Maar ze kozen ons niet... :-(
BOEHOE :-(

En de bloggende honden... Hoe groot is die markt nu ook al weer... mini zekerst?

 
At 7:43 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

Kauwbenen kunnen we ook nog testen!

En tennisballen.

 
At 12:11 a.m., Anonymous Anoniem said...

Nieuwsgierig geworden ging ik naar de (Belgische) KIA-site. En wat las ik daar?
"Je hoeft geen IQ van 864 te hebben om uit te dokteren dat de 7 jaar garantie van Kia langer is dan de industriestandaard van 2 jaar. Om precies te zijn, de Kia garantie is zelfs 3,5 keer langer."
Ik denk dat de marketing boys (girls? naah...) les zullen moeten volgen bij de SR, zodat ze in het vervolg werkelijk 'precies' kunnen zijn...

 
At 12:24 a.m., Blogger Sponzen ridder said...

Zwijg, ik heb daar destijds nog een brief over geschreven naar de VETO...

 

Een reactie posten

<< Home