Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

woensdag, november 04, 2009

Email

Email is een moeilijk communicatiemedium. Omdat er geen intonatie, beklemtoning of lichaamstaal aan te pas komt, overkomt het iedereen minstens één keer in zijn leven om een zinloze ruzie te maken rond een email-misverstand.

Vervelend is ook de gewoonte van mensen om ongevraagd anderen in Cc: te zetten. Het is voor die anderen namelijk onmogelijk om te weten wat dat betekent:
* soms is het gewoon ter info
* soms is het als terechtwijzing (X schrijft naar Y dat Z te laat is, en zet Z in cc:)
* soms als steek onder water
* soms uit paraplugedrag

De meeste mensen raken geïrriteerd als ze in carbon copy een email te lezen krijgen die over zichzelf gaat. Mensen worden graag rechtstreeks aangesproken, dat onrechtstreekse gedoe ligt te dicht bij "Passive aggressive" gedrag (mijn buur beweert dat dat een typisch vrouwelijk wapen is, maar dat ga ik hier niet herhalen).

Net zag ik voorbij schieten:
- X schrijft naar Y dat Z niet in orde is met iets; Z staat in Cc:
- Z antwoordt naar X dat hij het nochtans had gemeld aan Y. Met Y in Cc:, uiteraard.
Resultaat: iedereen knorrig.


3 Comments:

At 11:18 a.m., Anonymous Alcyon said...

Wie zijt gij dan, als ge het zag voorbijschieten? Y?
Of stondt gij in BCC?

 
At 9:17 p.m., Anonymous Anoniem said...

@Alcyon: big brother misschien ?

 
At 7:43 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

@alcyon: ik was vandaag Y. Maar ik heb me kunnen inhouden om het cirkeltje emailgewijze niet rond te maken :-)

 

Een reactie posten

<< Home