Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

maandag, december 08, 2008

The Onion

Er zijn een aantal sites en blogs die ik "vroeger" volgde, maar nu niet meer. Niet omdat ze geen goeie artikels meer hebben, maar gewoon uit tijdsgebrek: te veel tekst.

Een klassieker is natuurlijk Slashdot, blog nog voor dat dat woord bestond, met een slogan die geen enkele geek kan weerstaan. Maar als je maar om de paar dagen je berichten kan checken: te veel.

Indymedia is er nog zo een. Veel kaf, maar ook veel koren. Of Wired, of ...

Af en toe probeer ik The Onion te volgen - een site met satirisch nepnieuws, maar ook daar kan ik het tempo niet volgen.

Een goeie feedreader is voor mij geen oplossing, omdat ik een lezer ben. Ik kan me niet concentreren op het wegklikken van titels van posts, zonder ze te lezen. Ik wil er helemaal door gaan. En daarvoor komen ze te snel, met te veel.

Gelukkig doen ander bloggers dat wel, en zo kom je toch nog op artikels terecht. Bijvoorbeeld eentje over wiskundehuiswerk:
"Making matters worse, students said, was their math textbook, which reportedly doesn't even have any of the freaking answers in the back."
Leuk, maar niet onmisbaar.

Natuurlijk volg ik wel een aantal blogs van mensen die blijkbaar wel tijd hebben om andere blogs te lezen. Af en toe zit er daar zelfs een snelle tussen, en dan zie ik na een dagje of twee op lokale sites verwijzingen naar dezelfde berichtjes. En dan weet je: ah, die blogger volgt ook die blog. Maar dat maakt hun blog ook weer minder interessant om volgen.

Enzovoort.