Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

woensdag, januari 09, 2008

God, (deel 1)

Eén van de extralegale voordelen aan het vaderschap is: je bent God. Tenminste, in een flits van de eeuwigheid ben je, bekeken door het kleine venster waardoor je kinderen naar de wereld gluren, iemand die alles kan en alles weet.

Tenminste, dat dacht ik.

Bij M. vloog ik er meteen in. Papa weet alles. Dat kan toch niet zo moeilijk zijn.
Een kleuter kan namelijk niet benoemen wat ze zelf niet weet en in de discussie praat ik haar zo in het hoekje.

Dacht ik zo.

- "Jaja, papa weet alles.."
- "Dat is niet waar!"
- "Hoezo? Noem dan eens iets wat ik niet weet?" (daar heeft ze niet van terug!)
... (even denken)
- "Wel, als jij bent gaan werken en wij spelen hier nog wat, dan weet jij niet waarmee wij spelen!"

Dat van al die miljoenen zaadjes net die éne wise-ass als eerste tot bij dat eitje gezwommen is, het is godgeklaagd.


7 Comments:

At 8:16 a.m., Anonymous Anoniem said...

LOL! Gewoon, haar favoriete speelgoed aangeven, neen? Dan zou ze pas versteld staan!

 
At 10:18 a.m., Anonymous Anoniem said...

Ja, en daar sta je dan als Jahwe...
Beginnen foeteren over het speelgoed dat ze nog moet opruimen lijkt mij de enige uitweg :-)

 
At 12:57 p.m., Anonymous Anoniem said...

Mijn vader is zelfs zo onbeschaamd dat hij zich ook echt 'God' noemt.
Jammer genoeg voor hem, geloven wij niet in God :)

 
At 4:27 p.m., Anonymous Anoniem said...

Le sujet supposé savoir in zijn onderbroek! Lacaniaans (on)wijs!
Hahaha!

 
At 5:04 p.m., Anonymous Anoniem said...

Als ik het me goed herinner, probeer je je met dezelfde vraag "Stel eens een vraag waarop ik het antwoord niet weet?" ook aan je studenten te profileren als God. Met de examens in het vooruitzicht ga je nog gelijk krijgen ook.
Daar komt uw kans om vragen te stellen waarop wij het antwoord niet weten. Enkel het examen filosofie maakt me meer bang!

 
At 9:47 a.m., Blogger Sponzen ridder said...

@anoniem: oei, dat was vast om een of ander ultrabelangrijk punt aan te tonen.

Of gewoon de dag nadat ze mij dat lapte (het is al efkes geleden, vandaar het 'deel 1')

 
At 8:54 p.m., Anonymous Anoniem said...

Waar kan je, om het tegen een geëvolueerde versie van jezelf op te nemen, beter terecht dan bij je vorige versie(s)?

 

Een reactie posten

<< Home