Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

maandag, mei 28, 2007

Flosj


Het moet het doel zijn van elke ouder om zijn kind het vérder te zien brengen dan zijzelf. [ten andere]

Vandaag kan ik u meedelen dat de opvoeding van onze meid volbracht is. Ze pakte zonet op de paardemolen de flosj, en dat heb ik zelfs na heel wat pogingen nooit bereikt! Cool.


Het viel de 4.5 jarige wel wat tegen dat ze hem moest teruggeven:

- "Ik dacht dat ik hem mocht houden."
- "Huh?"
- "Ik vond het toch spijtig dat ik hem niet mocht houden. Misschien konden die mensen een hele doos met flosjen meebrengen?"
- "Jamaar zus, dat is de algemene regel: wie de flosj pakt, mag daarna nog een ritje doen en in de plaats van een kaartje geef je hem dan af. Een extra ritje zonder te betalen, dat is toch leuk?"
- "Maar ik betaal toch nooit voor een kaartje?"

Ineens klonk het mij als kinderarbeid in de oren: uw dochter verplichten om haar kermisplezier zelf te verdienen.


4 Comments:

At 10:16 p.m., Anonymous Anoniem said...

Kinderlogica, soms valt er toch echt geen speld tussen te krijgen hè :-)

 
At 10:30 p.m., Anonymous Anoniem said...

In het vervolg kan ze haar spaarvarken meebrengen als ze op attracties wil zitten.

 
At 12:34 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

Misschien kan ze in een van de woonwagens in ruil snel wat voetbalschoenen in elkaar naaien, of van die reusachtige teddyberen.

 
At 8:25 p.m., Anonymous Anoniem said...

Lol! Ha zo, dat ding heet blijkbaar in het Leuvense ook een flosj. Universeel Vlaams woord :-)

 

Een reactie posten

<< Home