Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

woensdag, november 15, 2006

Oud

Of hoe marketeers zelfs inspelen op onuitgesproken verlangens.

Onze hond wordt oud. We kunnen er niet meer omheen.

Bij een zoveelste diarree aanval dit jaar, suggereerde de dierenarts om eens "Senior" voedsel te proberen. Daar zitten wat minder eiwitten in en wat meer ander spul.
- "Hij is toch al bijna negen jaar, meneer, van de twaalf, en dat is voor een mens een pensioensgerechtigde leeftijd."
Senior dog

Slik. Dan sta je daar in de dierenwinkel bij het rek droogvoer en dan moet je helemaal rechts een zak voor een oude zak nemen. Mijn hart bloedde, al hield ik me flink. Ons hondje, oud? Hoe durven ze!!

[voor wie het niet weet: het productgamma van hondenvoeding is nog ingewikkelder dan dat van vrouwengerief; er is voedsel voor pups,jonge honden, oude honden, actieve honden, allergische honden, grote, middelgrote of kleine honden en alle mogelijke combinaties hiervan]

Twee maanden later stond ik in dezelfde dierenwinkel. Blijkt dat ik toch niet de enige ben want de Eukanuba-marketeers hebben mijn gebeden verhoord. Onze hond is vanaf heden geen Senior meer. Neeneeneen meneer, hij is Mature! En hij eet dus voedsel voor een Mature dog.

Kan u dat even na mij herhalen? Hij is niet oud, enkel op rijpere leeftijd. En hij kan ook lezen.

Bedankt.


6 Comments:

At 2:40 p.m., Anonymous Anoniem said...

ge zult het niet geloven, maar ik heb ooit afspraak gehad met een man die hondenvoerrecepten bedacht. en wat meer is, die professioneel proefde de brokken zelf. vond er bovendien niks aan.

om maar te zeggen: het voer voor uw oude hond zou wel eens het voer van een oude man kunnen zijn.

 
At 2:42 p.m., Anonymous Anoniem said...

mmmmisschien is het toch beter dat ik eens op tijd ga slapen.

 
At 4:07 p.m., Anonymous Anoniem said...

Aan wat kan een hond allergisch zijn? katten ? frisbee's ?

 
At 12:46 p.m., Anonymous Anoniem said...

Hoi Sponzen Ridder.
Ik heb net je blog ontdekt en vind hem erg tof!
Jammergenoeg stemde ik reeds voor die 'site van het jaar' spul en kende ik je toen nog niet. Sorry hiervoor dus want je bent echt wel goed :-)

Ivm 'n oude hond: mijn hond wordt over 'n kleine maand negen. Negen en ze is nog steeds een werkende hulphond. (zie mijn blog als je dat niet kent) En nu moet je niet beginnen van 'kleine honden leven langer' want ze is een Labrador Retriever.
12 jaar is de gemiddelde leeftijd van een labrador en een golden. Ik ken er die 14 (nog steeds werkend), 16 (demohond op pensioen nu), maar ook slechts 4 (suikerziekte, afgeschreven hulphond in opleiding geweest) werden.

En @Manuel: kom eens langs, dan vertel ik je het precieze nut van dat hypoallergeen voedsel. Kort: ze heeft iets als een allergie aan stofmijt (kamer met tapis plain in Disneyland had een enorm jeukend effect op haar oren) en verschillende bacteriƫn in haar bloed die eigenlijk normaal zijn (getest in 'n labo). Daardoor krijgt ze enorm makkelijk oorontstekingen door schimmels en bacteriƫn die een gewone hond of mens NIKS doen (onze huishond heeft na 6jaar met haar samen te leven, nog steeds niks betrapt). Dat stinkt, jeukt, bezorgt haar enorm gevoelige en dus pijnlijke oren, flapperende hond all day long, etc.

En ik voeg deze blog sebiettekes toe aan m'n RSS spul dinges dat Herman Oogsnoep me een poosje geleden leerde kennen.
Tot binnenkort nog eens!

 
At 1:05 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

@tante A: slapen is een overroepen goed; zou ik durven vragen of het een afspraakjes-afspraak was of eerder een interview-afspraak? Het scheelt vast wel bij het kussen.

@manuel: sommigen aan koper (daar gaat hun lever aan kapot), anderen hebben een gevoelige maag (overkweekt), ...

@eiko: de onze heeft eens op http://jarapets.blogspot.com/ gestaan, leuke fotoblob

 
At 2:43 p.m., Anonymous Anoniem said...

kussen met een man die in hondenvoer doet? ochot nee. de afspraak diende voor een stukje in de krant. altijd een fijn excuus.

 

Een reactie posten

<< Home