Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

vrijdag, februari 24, 2006

Zo lelijk!

Af en toe maak ik eens een foto van onze kinderen die ik goed vind. Trots toon ik hem dan aan K. die onveranderlijk roept: "Bweik, zo lelijk!". Waarmee ze bedoelt: ze staan er niet mooi op.

Een moeder vind een foto (dus) pas mooi als haar kids er goed op staan. Is iets voor te zeggen.

Toch vind ik het zelf vooral leuk om foto's te trekken waar de mensen/dingen net niet opstaan zoals ze zijn. Onze kinderen, bijvoorbeeld, alsof ze andere kinderen zijn.
Dit is er zo eentje:
Huislijke scene
Het weze duidelijk dat de Sponzen Ridder geen speld in het haar kan steken.

Al ben ik wel eens jaloers op die mensen die een afbeelding kunnen maken van de binnenkant van hun model. Van de mensen zoals je ze kent, in je hoofd, eerder dan zoals ze uiterlijk zijn.

Dit is een andere "anonieme":
Walibi


2 Comments:

At 2:06 p.m., Anonymous Anoniem said...

Die speld doet inderdaad niet echt wat ze hoort te doen (haar bijeenhouden) :-)

Misschien heeft je vrouw vooral moeite met de huiselijke drukte die de foto uitstraalt?

 
At 3:59 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

Je bedoelt het "kijk hoe rommelig ons huis is"-gehalte van zulke kiekjes? Dat heb je helemaal goed gezien :-)

De foto is zelfs speciaal in zwart-wit omgezet omdat het in kleur pas opvalt wat een (vrolijke) chaos dat stuk living is. Nu blijkt dat dat niet helpt, moet ik hem er misschien toch ook eens bij gooien.

Een andere - typisch vrouwelijke? - reactie was: "zoude niet beter uwe kleine van dat kaske halen in plaats van er foto's van te trekken".

Wie? Ik? (trekt onschuldig gezicht)

 

Een reactie posten

<< Home