Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

dinsdag, november 01, 2005

Ophokplicht

Benieuwd om te zien of onze buurman zijn kip moet binnenhouden eens gaan kijken of we in gevoelig gebied liggen. Dat kan via www.favv.be, een site die tot voor het weekend plat lag vanwege te weinig bandbreedte. Zo fel zelfs dat men de ophokplicht tot gisteren heeft uitgesteld.

Onzin, blijkt. De jpeg van Kessel-Lo blijkt maar liefst 10Mb groot te zijn en geeft nergens blijk van uitleg/legende/... Met zulke onnodig grote bestanden kan ik ook mijn kleine server plat krijgen.

Ik heb niet de moeite gedaan om de kaart van Kessel-Lo eens als gif of png te bewaren, maar vermoedelijk kan het toch een stuk kleiner.

Voor wie wil weten waar de kip van pol vannacht moet slapen: we zitten op de rand.



[ik hoor hier op tv net dat een kerel beweert dat men 3 miljoen hits heeft gekregen op een halve dag; afhankelijk van wat ze een 'hit' noemen, lijkt me dat erg sterk gedaan]