Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

vrijdag, april 21, 2017

Hartslag

Af en toe doe ik een loopje, en omdat ik van grafiekjes houd, dan doe ik dat met een hartslagmeter om de pols.

Nu dacht ik altijd dat een mens zijn hart sneller begint te kloppen wanneer hij sneller begint te lopen.
En kijk nu:

Elk bolleke is gemiddelde snelheid/hartslag, uitgemiddeld per kilometer.  Daar zit nauwelijks een trend in. Zeer vreemd.

Moest hier iemand rondlopen die daar expert over is, stuur gerust eens een mailtje naar sponzenridder op googelmail.

(ja, jullie daar, jonge honden, ik weet het, ik loop niet snel; maar volgens al wat ik lees is het belangrijk om te leren op lagere harslag te lopen)


2 Comments:

At 12:47 p.m., Anonymous Tre cime di Lavaredo said...

En als je van elk punt de hartslag in rust voor het looptochtje aftrekt? Is die niet afhankelijk van tijdstip vd dag (ochtend vs avond), stress-niveau, eerdere-inspanningenen-die-dag,...? Misschien dat je dan een andere grafiek krijgt met die 'netto-hartslagverhoging'? Zoiets als deze jongens: http://www.hardloopschema.nl/images/loopsnelheid.gif ?

 
At 9:35 a.m., Blogger Unknown said...

Ik denk dat je meer parameters nodig hebt, zoals type ondergrond, windsnelheid en hellingsgraad...?

 

Een reactie posten

<< Home