Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

woensdag, augustus 31, 2016

Bouillon

Ik ben geen goede kok, maar ik maak graag eten klaar.  Die term verkies ik boven het ambitieuzere "koken".

Net zo doe ik liever de simpele dingen, zelfs liever met minder kruiden dan met teveel gemengde smaken.  Gewoon de ingrediënten die in één grote pan gedurende een paar uur hun pruttelende ding doen - noem het kindereten.  Of zoals de Sponzen Eega het formuleert: aan u is een goeie Italiaans màma verloren gegaan.

Dus dacht ik bij mezelf: het is vakantie en ik heb nog *nooit* bouillon getrokken! Kippenbouillon! Keigemakkelijk.


Nauwelijks twee uur werk.  Een mens kan bijna niet geloven dat ge dat dus gewoon gedroogd in een blokske in de Nopri kunt kopen. Vervolgens nog een uur bezig met de vol-au-vent.  

En dan vijf minuten om binnen te dauwen.