Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

dinsdag, december 30, 2014

Voorspelling

Lap!

Heb ik hier net mijn hele voorspelling voor de hypes van 2015 zitten intikken, blijkt dat de "save"knop het voor een keertje niet deed.

Dedju.

In een notendop miste u pagina's vol geestige anekdotes en witzige opmerkingen rond:
(*) 3D printers - wanneer heb je het laatst in 2D geprint (behalve voor het werk)?
(*) iWatch - een €500 horloge is een juweel. Wanneer ben jij nog eens gaan sporten met je juwelen aan? Wanneer heb jij nog eens een juweel gekocht dat niet langer dan 2 jaar mee gaat?  Eentje dat je moet opladen?
(*) health-armbandjes - dé hype... van 2014.  Zowat iedereen die ik ken en die loopt/fietst/triathlont heeft zichzelf een GPS/hartslag armband gekocht. De smartwatch-markt is vandaag al afgedekt met producten (maar nog niet verzadigd).
(*) internet of things - geeuw, al wil ik wel een Nestje in mijn huis
(*) mobiel betalen - zodra een van de groten (Apple/Google/Ebay/Amazon) in Amerika er in slaagt om de markt te veroveren, zullen de banken in België ineens héél hard samenwerken om een compatibel systeem te hebben. Maar of dat al in 2015 zal zijn?
(*) Microsoft Chrome - IE lijkt me te veel verstrengeld met het besturingssysteem
(*) 4K televisie, 4G - mijn geld zet ik op een gekromde televisie

Toekomstvoorspellers en trendwatchers nemen vaak gewoon het ding-van-vandaag en roepen: méér! Béter!

Onzin natuurlijk. Quasi alle dingen die we opsommen als hét it-thing voor 2015, zijn dingen die er in 2014 niet in geslaagd zijn om door te breken. Met een reden die er in 2015 ook nog zal zijn.

Dingen waar we niet aan denken, hebben dat nadeel alvast niet.

Dus wie weet... de Kerk? Een Grexit?


1 Comments:

At 12:56 p.m., Anonymous mc said...

Alleen witwerk in de horeca!
Gedaan met analoge tv! Hoera 4knetflix!
De zelfrijdende fiets!
Studio100 richt een bejaardentehuis op!

 

Een reactie posten

<< Home