Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

maandag, oktober 13, 2014

Landmijl of zeemijl?

Ik stond aan een stukje loopweide te wachten tot Flip gedaan had Wat Honden Al Eens Moeten Doen.

Ineens komt er een kereltje van een jaar of negen haastig aangefietst dat mij al vanop een afstandje toeroept: "Meneer, meneer, weet u hoeveel 1000 mijl is in centimeter?"

Ik dacht meteen: Scouts! Dorpsspel! En zeg behulpzaam van niet, maar dat ik het wel even kan opzoeken als hij dat wilt.

"Maar ik weet het wel hoor!" Hij toont trots het schermpje van een knopjes GSM met een heel groot getal erop. "Cool hé."

Vervolgens erg nonchalant: "Is er nog iets dat je graag zou willen weten?"

Nadat we vernomen hadden hoeveel 25 voet in millimeter is, reed hij snel verder. Om de wereld van nog meer onwetendheid te behoeden.