Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

zondag, februari 02, 2014

Natuurpunt

Het was weer vogeltelweekend vandaag.

Normaal gezien is dat telkens leuk, maar vandaag waren twee ontgoochelingen mijn deel.

  1. Door de warme winter blijven de vogels lekker thuis, waar eten genoeg blijkt te zijn. Behalve 7 dikke, luie mussen.
  2. Natuurpunt doet alsof ik hun een plezier doe met dat tellen. Daarna vraagt het mijn naam, adres, telefoonnummer, emailadres, geboortedatum en geslacht.  Verplichte velden!
    Behalve de gemeente geef ik daar uit principe dus sterretjes in.  Niks aan de hand.
    Tot ik zie dat Natuurpunt mij het volgende vinkje (no pun intended)  laat aanklikken: "Ik heb mijn gegevens nagekeken en ga akkoord dat Natuurpunt mij informeert over hun activiteiten".  Er is dus géén mogelijkheid voorzien om te melden dat je niet wilt dat die gegevens gebruikt worden.
Naast het feit dat het zoooooo 2008 is, hierbij een foei, zo dik als de mussen. Foei.

[Update: de vriendelijke meneer van Natuurpunt laat weten dat het een jammere vergissing is; onder dat nakijkvinkje stond inderdaad nog een extra ding met "ik wil op de hoogte gehouden worden van de activiteiten van Natuurpunt".

Helemaal 2014, zo snel reageren.]