Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

zondag, oktober 14, 2012

Verkiezingen

Heerlijk, het moment waarop iedereen buiten moet komen om te gaan stemmen. Voor mij alleen al een reden om de stemplicht te bewaren.

Nadien: de televisie in de achtergrond op en genieten.

Vreemd: naast de hergroepering van het rechts-populisme in Vlaanderen (LDD, VB en NVA) rond Bart De Wever zie ik toch ook wel iets belangrijks gebeuren.  De (klassieke) SP-A verliest bijna overal stemmen aan partijen met een veel duidelijker links profiel: Groen en PVDA.

Samen halen ze:

  • in Leuven: +6,9%
  • in Antwerpen: +9,39%
  • in Genk: +3,3% (enkel PVDA)
  • in Aalst: +1,63% 
  • in Brugge: +2,34% (enkel Groen)
Waarom merkt niemand dat luidop op?


3 Comments:

At 6:17 p.m., Blogger Goofball said...

mij viel het ook op...we polariseren

 
At 11:34 p.m., Anonymous Self Removable Knight said...

Ik wil bij deze protesteren tegen het simplifiëren van het groene gedachtengoed tot een gradatie van links!
Links en rechts zijn gewoon 2 verschillende vormen van egoïsme. Groen m.i. niet :-)

 
At 10:11 a.m., Blogger Sponzen ridder said...

Daar heb je een punt, maar de beweging is er toch. Ik ken wel wat mensen die Groen hebben gestemd als alternatief voor SPA.

 

Een reactie posten

<< Home