Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

maandag, augustus 20, 2012

Vreemde wereld

Een toestel van Air France dat van Parijs op weg was naar de Libanese hoofdstad Beiroet werd wegens spanningen in de omgeving van de luchthaven van Beiroet omgeleid en maakte wegens een brandstoftekort een noodlanding in de Syrische hoofdstad Damascus. Daar ging de bemanning met de hoed rond bij de eersteklaspassagiers als "voorzorgsmaatregel wegens de zeer ongebruikelijke omstandigheden". 
Internationale sancties tegen Syrië drijven de prijs van de kerosine op, verklaart een woordvoerder van Air France.
"De piloot vroeg de passagiers in eerste klasse hun cash samen te leggen. Zo werd 17.000 euro opgehaald, maar uiteindelijk werd een regeling getroffen met de luchthaven van Damascus zodat het ingezamelde geld niet gebruikt hoefde te worden", verklaarde passagier May Bsat in een interview met radiostation France Info.
Het is vermoedelijk de bedoeling dat we wat gechoqueerd zijn over het rondgaan om brandstof te kunnen kopen, maar wat mij meer verbaast, is het idee dat mensen met zoveel cash op een vliegtuig zitten.


3 Comments:

At 10:54 a.m., Anonymous Goya said...

Goh, als je zaken doet of gaat werken is het in sommige landen best om op voorhand een hoop cash mee te hebben. Het bancaire systeem werkt niet overal even vlot als bij ons.

Ik weet nog dat ik op weg naar Liberia 10.000 Dollar weggestoken had.
Kwestie van ter plaatse de eerste kosten te kunnen dekken.

Het is business class voor iets he :-)

 
At 11:55 a.m., Blogger Sponzen ridder said...

Zit iets in. Maar zou jij in zo een geval die dollars bovenhalen? Ik zou toch efkes twijfelen...

 
At 2:06 p.m., Anonymous Goya said...

Goh, mocht ik met een Frans vliegtuig in Syrië landen zou ik toch graag zo snel mogelijk verder vliegen :-)
En de piloot een reçu'ke vragen he!

 

Een reactie posten

<< Home