Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

maandag, mei 16, 2011

Carrousel

Tijdens het weekend zijn we naar de tentoonstelling van Carrousel geweest.  Het kunst-gedeelte ervan viel mij wat tegen, ondanks de vele mogelijkheden van het decor van het aftakelende abtskwartier. De installatie rond de organisatie van de olympische spelen "Kessel-lo 2020" door Hans Geyens niet te na gesproken.

De tentoonstelling met oude foto's was zeer knap en verdient zelfs een plaats op het internet. Al had ik spijt dat ik mijn fototoestel niet bij me had toen naast mij drie oude dames (paarse permanent en looprek, the works) zich rond een laptop schaarden. De foto's die ik mooi vond (koperslagers, processie in de Borstelstraat, zandverkopers, ...) skipten zij snel, om minutenlang te blijven staan bij groepsfoto's van klassen en verenigingen.
-"Kijkt, da's Jeanneke. Die is nog goe."
-"Neeje, Jeanneke die zit toch in de Remy? Die kan nemieje buite."
-"Maar allez, dees is Jeanneke van Fons. Gij hebt het over Jeanne van de Soi."
-"Is da zeker Jeanneke van Fons? Ja, die is nog goe."
-"Ja, goe is die nog wel."
-"Jaja. Goe."


2 Comments:

At 4:45 p.m., Blogger jokemijn said...

heel herkenbaar tafereel, mijn oma kan zulke mijmeringen in haar eentje aan.

 
At 9:18 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

ik stillekesaan ook :-)

mét woord en wederwoord in hetzelfde hoofd

 

Een reactie posten

<< Home