Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

woensdag, april 28, 2010

Eind-terme

Zelden heb ik een stem zo opgelucht horen klinken als die van Leterme, toenstraks in de auto, die aankondigde dat hij geen kopstuk wordt bij de volgende verkiezingen.

Verkiezingen waarvan een aantal partijen schande spreken dat de Vlamingen de organisatie ervan al beslist hebben nog voor de koning klaar was met iedereen te horen, maar diezelfde partijen hebben al wel enkele dagen tevoren de url's gereserveerd (6juin.be enzo).

Voor wie de politiek in Nederland een beetje volgt: daar is men nu aan het discussiëren of men eerder 10 dan wel 15 miljard moet besparen om het land uit het slop te krijgen. Tja.

De schande is immers niet dat BHV niet opgelost geraakt, ruzie maken kan constructief zijn, (ik wist trouwens niet dat een eenzijdige stemming niet kan, anders leek het mij eenvoudig/eindelijk opgelost), maar dat men om ruzie te vermijden beslist om *niets* te doen. Op onze kosten en die van onze eventuele kinderen.

Want BHV zelf, daar heb ik nog geen blogger een concreet uitvoerbaar voorstel over horen doen. Ik weet niet eens of dat op dit moment wel bestaat.


2 Comments:

At 11:23 p.m., Anonymous yab said...

Eén federale kieskring.

 
At 11:34 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

Ik vind een federale kieskring geen slecht idee (al ga je niet veel medestanders vinden in het parlement) voor een deel van de zetels, maar ik zou het de lokale politici toch niet aandoen om alles federaal te doen.

Mijn idee zou zijn:
* vergroot de steden tot stedelijke gebieden van bv. halve provincies
* maak van deze halve provincies kieskringen
* schaf de provincies af;

Dat spaart meteen een bestuursniveau uit?

 

Een reactie posten

<< Home