Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

zondag, maart 07, 2010

Buzziness model

Grrr.

Zie ik een boek op het internet dat mij interesseert. Niet om te hebben, maar wel om te lezen. Ideaal voor de e-reader dus.

En dan kan ik meteen de Sony eBook Store uittesten.

Even opzoeken op het net: $9.99, in korting. Ik klik op "Want this ebook?" en krijg de boodschap dat ik de Reader Library Software moet downloaden en mijn reader registreren. Kwestie van DRM enzo.

Wacht. Had ik dat al niet gedaan?

Inderdaad. Maar omdat ik de reader bij bol.com kocht, in Nederland, kan mijn software enkel daar ebooks kopen. Aan €25.99. Hm. Pffft. Duh. Kopen bij Sony zelf? Niet toegelaten.

Aan klanten verbieden om boeken te kopen, zouden ze dat zien als de enige, ultieme, 100% zekere vorm van kopieerbescherming? Een beetje zoals onthouding en kinderen krijgen.

Dat een groot bedrijf als Sony er nog zo ver naast kan zitten.

O ja: de papieren versie kost $14, bij Amazon.


2 Comments:

At 10:10 a.m., Blogger Willie said...

Erg hé, en dan binnen een paar jaar zagen dat iedereen illegaal boeken zit te downloaden ...

 
At 8:12 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

Zonder twijfel.

 

Een reactie posten

<< Home