Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

zondag, januari 24, 2010

Vrouwenlogica

Zondagochtend. Het kereltje huppelt de keuken uit en ik wend mij hoopvol tot krant en koffie.

De Sponzen Eega onderbreekt: "Wat denk jij eigenlijk over [...]?"
SR: "Dat wil je niet weten."
SE: "Jawel! Natuurlijk wil ik dat weten."
SR: "Ik bedoelde eigenlijk dat je het niet wilt horen. Omdat je er slecht gezind van wordt als ik het zeg."
SE: "Niet waar! Ik beloof dat ik niet slecht gezind zal worden."
SR: [zegt wat hij denkt over [...]]
SE: "Vind je dat echt?"
SR: "Ja. Niet altijd, maar soms wel."
SE: [groempfelt] "Je mag dat niet denken! Ik word daar helemaal slecht gezind van, als je dat denkt."


't Is niet enkel om hun logica dat we ze graag zien, maar het helpt wel.


5 Comments:

At 10:26 p.m., Anonymous K. Artman said...

Ook oppassen met het gezamenlijk bespreken van een krantenartikel (waarvan de inhoud 'gevoelig' ligt). Een paar keer al eindigde ik als nèt geen onmens ;-)

 
At 10:27 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

Als het dan nog enkel om krantenartikels zou gaan :-)

 
At 11:01 p.m., Anonymous stits said...

haha, dan moet je eens proberen een rationele mening geven over (sommige vormen van) ontwikkelingshulp... Vuurwerk verzekerd!

 
At 4:41 p.m., Anonymous Anoniem said...

@stits: "een rationele mening"? Zoals in "het soort mening dat vrouwen helemaal niet begrijpen?"

 
At 5:51 p.m., Anonymous stits said...

Wel Anoniem, ik loop hier op de toppen van mijn tenen maar ik heb het over het soort meningen zoals meneer De Gucht er laatst één lanceerde... Harde realiteit tegenover uhm.. 'goedheid' zal ik het noemen? Overigens is dat niet typisch vrouwelijk, de repliek die je krijgt is dat wel :)

Overigens wil ik niemand tegen de kar rijden, elk vogeltje zingt zoals hij gebekt is en das best wel goed zo.

 

Een reactie posten

<< Home