Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

maandag, november 19, 2007

Romantiek

Herfstlucht. Speeltuin.
Een vrouw zit vanop een bankje naar haar (klein)kind te kijken. Een Sponzen Ridder komt aangewandeld met twee zoontjes.

Eén van de zoontjes is in een communicatieve bui, ze spreekt hem aan:
"Ah, ben je hier met je papa?"

J.: "Jah. En met mijn broer."
V.: - "Zo."
J.: - " Mijn mama is naar de hemel."
V.: - "... ?"
J.: - "De hemel. Daar hebben ze lekkere dingen en ook verf."
V.: - "Oh?"
J.: - "Voor als je in bad zit. Mijn zus is ook naar de hemel. Met mama."


De vrouw begint zich stilaan af te vragen of ze dit tragisch moet vinden, dan wel sexy, zo een jonge, toegewijde vader, alleen met twee zoontjes, zonder mama.

Waarop de vader:
SR: - "Naar de hema, kerel, mama is naar de hema. Samen met zus verf gaan kopen voor in het bad."

Een aanrader trouwens, die badverf.


11 Comments:

At 2:34 p.m., Anonymous Anoniem said...

LOL!

Badverf? Nooit van gehoord...

 
At 3:14 p.m., Anonymous Anoniem said...

Kids say the darndest things.

Heel grappig!

 
At 3:34 p.m., Blogger Goofball said...

hahaha...ik begon het ook al tragisch te vinden, maar eind goed al goed eh. Echt wel grappig.

En ik heb ook nog nooit van badverf gehoord.

 
At 4:55 p.m., Anonymous Anoniem said...

leuk :)

 
At 5:16 p.m., Anonymous Anoniem said...

Zalig :D

 
At 12:42 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

@alcyon: het is een soort heel hard gekleurde vloeibare zeep met borsteltje. Erg leuk om te verven op het bad/muren/broers/ouders (ook om aan mensen te geven die fier zijn op hun minimalistische hagelwitte badkamer :-) )

Ik heb er ergens foto's offline van liggen (kinderen+internet, enzo). Ik zal nog eens zoeken.

 
At 2:47 p.m., Blogger Femke said...

Grappig :-)

En die badverf van de Hema heb ik ook al zien staan. Zag er ongelooflijk leuk uit, maar ik vond mezelf er toch nét iets te oud voor :-)

 
At 4:09 p.m., Blogger MorganMagic said...

de badverf is hier ook een groot succes - in tegenstelling tot jouw zandetende wezentjes heeft de mijne licht smetvrezige trekjes en terwijl vingerverf een drama is lukt zo'n badverf al wel, omdat je dat metéén kan afwassen...

verder: ik zou toch ook een 'oh kom hier dat ik je vastpak' drang moeten onderdrukken (naar papa of zonen toe, dat mag je zelf invullen) ;-)

 
At 6:16 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ik nomineer deze bijdrage als de beste van het jaar! Briljant gewoon.

collega J.

 
At 7:46 p.m., Anonymous Anoniem said...

Schitterend!!

 
At 3:47 p.m., Anonymous Anoniem said...

Wat een tof verhaal zeg.

 

Een reactie posten

<< Home